یک برنامه نویس وب - قالب بلاگ بیان

آموزش برنامه نویسی وب ، دانلود رایگان قالب بلاگ بیان ، میهن بلاگ و وردپرس، دانلود برترین آهنگ

یک برنامه نویس وب - قالب بلاگ بیان

آموزش برنامه نویسی وب ، دانلود رایگان قالب بلاگ بیان ، میهن بلاگ و وردپرس، دانلود برترین آهنگ

سلام خوش آمدید
ایجاد لیست های مرتب و نامرتب در اچ تی ام ال

در اچ تی ام ال دو نوع لیست داریم ، لیست های مرتب و نامرتب ، برای ایجاد لیست های مرتبط از تگ <ol> و برای ایجاد لیست های نامرتب از تگ <ul> استفاده میکنیم.

چگونه لیستی مرتب از اعداد ایجاد کنم ؟

برای اینکه لیستی مرتب از اعداد ایجاد کنیم از صفت type در <ol> استفاده مکنیم.

به این صورت

<ol type="1">
<li>Item1</li>
<li>Item2>/li>
<li>Item3</i>
</ol>

خروجی

  1. item1
  2. item2
  3. item3

میخواهم لیست من از عدد مشخصی شروع بشه ، برای اینکار از صفت start استفاده میکنیم.

<ol type="1" start="7">
<li>item1</li>
<li>item2</li>
<li>item3</li>
</ol>

خروجی

  1. item1
  2. item2
  3. item3

چگونه می توانم لیستی مرتب با حروف انگلیسی ایجاد کنم؟

برای این کار هم از صفت type به صورت زیر استفاده میکنیم.

<ol type="A">
<li>item1</li>
<li>item2</li>
<li>item3</li>
</ol>

خروجی

  1. item1
  2. item2
  3. item3

چگونه میتوانم لیستی مرتب با اعداد رومی ایجاد کنم؟

برای این کار کافیست مقدار صفت را به این صورت تغریف کنیم.type=”I”

<ol type="I">
<li>item1</li>
<li>item2</li>
<li>item3</li>
</ol>

خروجی

  1. item1
  2. item2
  3. item3

چطور لیستی نامرتب ایجاد کنم؟

<ul>
<li>item1</li>
<li>item2</li>
<li>item3</li>
</ul>

خروجی

  • item1
  • item2
  • item3

چطور لیستی ایجاد کنم که دایره نشون داده بشه ؟

برای اینکار از تگ type با مقدار circle استفاده میکنیم.

<ul type="circle">
<li>item1</li>
<li>item2</li>
<li>item3</li>
</ul>

خروجی

  • item1
  • item2
  • item3

چطور لیستی ایجاد کنم که دایره توپر نشون داده بشه ؟

برای اینکار از تگ type با مقدار disc استفاده میکنیم.

<ul type="disc">
<li>item1</li>
<li>item2</li>
<li>item3</li>
</ul>

خروجی

  • item1
  • item2
  • item3

چطور لیستی ایجاد کنم که مربع نشون داده بشه ؟

برای اینکار از تگ type با مقدار squareاستفاده میکنیم.

<ul type="square">
<li>item1</li>
<li>item2</li>
<li>item3</li>
</ul>

خروجی

  • item1
  • item2
  • item3

خب حالا یه مثال کاربردی و مهم از لیست ها

چطور با استفاده از لیست یک منو ایجاد کنیم؟

آموزش ایجاد لینک در html

خب یه لیست ایجاد میکنیم که ایتم های آن لینک هستن !!!

<ul>
<li><a href="link" title="">home</a></li>
<li><a href-"" title="">blog</a></li>
<li><a href="" title="">email</a></li>
<li><a href="" title="">contact</a></li>
</ul>

خروجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
یک برنامه نویس وب - قالب بلاگ بیان

محمد جمال زاده هستم یک برنامه نویس وب! علاقه بسیاری زیادی به یادگرفتن فریم ورک های جدید و بخصوص فریم ورک های هایبریدی یا ( Cross Platform) دارم و از کدنویسی لذت خاصی میبرم! به هیچ وج از کدنویسی خسته نخواهم شد! فریلنسری و دور کاری را بیشتر از کار تمام وقت دوست دارم باعث میشه ایده های مختلف روبه رو بشی! کارهای متفاوت انجام بدی !

آخرین نظرات