یک برنامه نویس وب - قالب بلاگ بیان

آموزش برنامه نویسی وب ، دانلود رایگان قالب بلاگ بیان ، میهن بلاگ و وردپرس، دانلود برترین آهنگ

یک برنامه نویس وب - قالب بلاگ بیان

آموزش برنامه نویسی وب ، دانلود رایگان قالب بلاگ بیان ، میهن بلاگ و وردپرس، دانلود برترین آهنگ

سلام خوش آمدید
آموزش ساخت قالب بلاگ بیان:بخش اول ساختار فایل ها

قسمت قبلی : مقدمه

آموزش ساخت قالب بلاگ بیان : بخش اول ساختار فایل های قالب بلاگ بیان

در بخش اول ما از قسمت اصلی و چارچوب قالب سایت و وبلاگ مان شروع میکنیم که ساختار قالب نام دارد. همانطور که می دانید برای ساختن هر چیزی طرح و نقشه اولیه لازم هست ، قالب های سایت و وبلاگ هم از این قضیه مستثنی نیستند.پس ما اول یک طرح برای ساختار قالب سایت یا وبلاگ مان انتخاب میکنیم تا از روی آن بتوانیم ساختار را ایجاد کنیم. من از طرح یا قالب بندی دو ستونه و کلاسیک قالب های سایت و وبلاگ استفاده می کنم.دقت کنید این طرح فقط ساختار قالب رو نشون میده ، جزئیات زیباسازی و افزودن رنگ و... در قسمت های بعدی انجام می شود.

برای شروع کار یک فولدر در دسکتاپ ویندوز خودتون با نام قالب بلاگ من (My Blog Theme) ایجاد کنید.سپس سه فولدر دیگر با نام های css – js– imgs   داخل آن ایجاد کنید. سه تا فایل با نام و فرمت های زیر ایجاد کنید.

Index.html – post.html ، وارد پوشه سی اس اس شوید فایلی با نام و فرمت زیر ایجاد کنید style.css. یک اسکرین شات از طرح قالب را در فولدر imgs  اضافه کنید.اسکرین شات مورد نظر در لیست قالب های شخصی بیان نشان داده خواهد شد.

ساختار فولدر و فایل های قالب باید مانند شکل زیر باشند :


theme-folder-struture

ساختار قالب وبلاگ (طرح و دیزاین اولیه ساختار قالبی که می خواهیم درست کنیم).

 

تصویر هدر یا سربرگ

 

   منوی سایت          صفحه نخست       نمونه کارهام    وبلاگ     درباره ی من       تماس با من

سایدبار

محتوای  اصلی

لیست مطالب (مطالب اصلی سایت ، یک موضوع خاص ،

یک تگ خاص ، یک نشانه خاص ، یک نویسنده خاص)

نمایش یک مطلب جداگانه

نمایش صفحات جداگانه

نمایش صفحه 404

 

فوتر یا بخش پایانی (پانویس مثلا)

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید.ساختار قالب ما از ۳ بخش اصلی تشکیل شده است. هر کدام رو توضیح می دهم.

بخش هدر یا سربرگ

در این بخش ؛ عنوان ، شعار ، لوگو و منو سایت قرار داده می شود. ( به طور کلی می توان برای نمایش بخش های دیگری مانند : شماره تماس ، آدرس ما در شبکه های اجتماعی ، بنر تبلیغاتی  ، دکمه ورود و عضویت و اسلایدر استفاده کرد).

بخش محتوای اصلی

سایدبار

از این بخش می توان برای نمایش امکانات سایت و وبلاگ ، اطلاعات تکلمیلی ، دسترسی سریع و لیستی از محتوا سایت استفاده کرد.بخش های که در این قسمت معمولا نمایش داده می شوند عبارتند از : پروفایل مدیر سایت یا وبلاگ  و لیست موضوعات ، لینک ها ، آخرین مطالب ، نظرات کاربران ، آرشیو مطالب و تبلیغات و ..

محتوای اصلی سایت

محتوای اصلی سایت شامل : لیست محتوای سایت که شامل متن ، فیلم ، موسیقی و ... می شود به همراه اطلاعات منتشر کننده محتوا در این قسمت نمایش داده می شوند.بخش های مانند فرم نظرات کاربران ، نظرات ارسالی کاربران و مدیر سایت ، مطالب پیشنهادی ، امتیاز دادن به مطالب و امکان بازنشر (اشتراک گذاری) آن در شبکه های اجتماعی در این قسمت نشان داده می شوند.

بخش پانویس سایت یا فوتر

در این قسمت از سایت یا قالب مون ؛ متن کپی رایت ، لینک دسترسی سریع به صفحات و در برخی موارد لیست آخرین مطالب و نظرات ، لینک شبکه های اجتماعی ، فرم تماس با ما و ...

در پست بعدی تگ های مخصوص قالب های بیان  را بررسی می کنیم و نحوه ی استفاده و بخش های استفاده آنها در قالب وبلاگ خودمان رو توضیح خواهم داد.بعنوان مثال یاد می گیریم که در سایدبار قالب مان از چه کدهای می توان استفاده کرد.سپس کدنویسی ساختار قالب رو شروع می کنیم.موفق باشید.

نظرات (۲)

دادا ما منتظر می مانیم اگه بشه من حتما از شما تبلیغ میکنم. :)
پاسخ:
موفق باشی.
کی؟؟
پاسخ:
بزودی ... با بروزرسانی ها و آدرس جدید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
یک برنامه نویس وب - قالب بلاگ بیان

محمد جمال زاده هستم یک برنامه نویس وب! علاقه بسیاری زیادی به یادگرفتن فریم ورک های جدید و بخصوص فریم ورک های هایبریدی یا ( Cross Platform) دارم و از کدنویسی لذت خاصی میبرم! به هیچ وج از کدنویسی خسته نخواهم شد! فریلنسری و دور کاری را بیشتر از کار تمام وقت دوست دارم باعث میشه ایده های مختلف روبه رو بشی! کارهای متفاوت انجام بدی !

آخرین نظرات