یک برنامه نویس وب - قالب بلاگ بیان

آموزش برنامه نویسی وب ، دانلود رایگان قالب بلاگ بیان ، میهن بلاگ و وردپرس، دانلود برترین آهنگ

یک برنامه نویس وب - قالب بلاگ بیان

آموزش برنامه نویسی وب ، دانلود رایگان قالب بلاگ بیان ، میهن بلاگ و وردپرس، دانلود برترین آهنگ

سلام خوش آمدید
بررسی منو سایت در قالب بلاگ بیان و قالب رزبلاگ

منوی سایت در قالب های بلاگ بیان و رزبلاگ شما کدام را می پسندید!؟

می خواستم قالب مجله را برای رزبلاگ تبدیل کنم،داشتم کد قالب پیش فرض رزبلاگ را بررسی می کردم برخی قسمت ها کدنویسی غیر استاندارد مواجه شدم! برام عجیب که آیا واقعا خودشون کدنویسی کردند یا دادن براشون کدنویسی کنند.

بعنوان مثال منوی اصلی توو قالب های رزبلاگ که نمیدونم چرا دستی گذاشته اند! مانند بلاگ بیان منوساز نیست تا لینک هاش اتوماتیک اعمال بشود اصلا کد خاصی نداره،شاید من نمیدونم. حالا بگذریم بریم برا کد نمونه که گفتم نامعتبره و استاندارد نیست.

کد  قالب رزبلاگ برای منوی سایت رزبلاگی

<nav>
<div id="main">
<a href="/"><li>صفحه اصلی</li></a>
<a href="/forum"><li>تالار گفتگو</li></a>
<a href="/register"><li>ثبت نام</li></a>
<a href="/archive"><li>بایگانی</li></a>
</div>
</nav>

خب مشکلی نداره که بدرستی نشان داده می شود! درسته که نشان داده می شود ولی کدنویسی نامعتبر هستش و کسی هم از کد نامعتبر خوشش نمی آید! چه برسه به گوگل.

بد نیست بدانید : کدهای نامعتبر روی سئو سایت شما تاثیر می گذارند.

موتورهای جستجوگر کدهای HTML / XHTML وب سایت ها را در حین رتبه بندی تجزیه و تحلیل می کنند. وب سایتهای دارای کد نامعتبر یا استانداردهای قالب ناسازگار ممکن است شاهد خزیدن ناکارآمد باشند. از این رو ، کدهای نادرست باعث کاهش رتبه موتورهای جستجو در هر وب سایت می شوند. دستورالعمل W3C ، کدنویسی صحیح و بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو را ارائه می دهد.

خطای کد بالا : 

تگ (المنت) li  نمی تواند داخل تگ a  استفاده شود.در ضمن برای ایجاد لیست باید از تگ های لیست مرتب (ol = Order List) ، لیست نامرتب (ul = Unorder List) استفاده کنیم. تگ li برای نمایش آیتمی از یک لیست می باشد که باید در تگ های لیست (ul - ol) استفاده شود. اگر کد بالا را در اعتبارسنجی کدهای html وارد کنید با خطای زیر روبرو خواهید شد.

Error: Element li not allowed as child of element a in this context. (Suppressing further errors from this subtree.)

کدهای پیشنهادی برای استفاده در منوی سایت خودتان.

<nav>
<ul>
<li><a href="/"></a></li>
<li><a href=""></a></li>
<li><a herf=""></a></li>
</ul>
</nav>

حالا منظور از منوی دستی رزبلاگ و منوساز بلاگ بیان چیست؟ با هم بررسی می کنیم.

کد منوساز بلاگ بیان : شما برای افزودن منو به لیست منوهای سایت تون نیازی به کدنویسی و دستی وارد کردن آدرس آن ندارید.فقط کافیه از پنل مدیریت بلاگ خودتان منوی خود را ایجاد کنید تا نتیجه را در قالب سایت تون ببینید.

<box:menu>
<nav>
<ul>
<view:menu>
<li class="(*menu_item_selected*)"><a href="(*menu_item_link*)">(*menu_item_title*)</a></li>
</view:menu>
</ul>
</nav>
</box:menu>

کد منوی رزبلاگ : برای اضافه کردن منوی اصلی به سایت خودتان در قالب های رزبلاگ باید از کد زیر استفاده کنید.بزرگترین مشکلش این هست که دستی هست و شما باید نحوه ی ایجاد لینک در html را بلد باشید و نیاز به کدنویسی دارد. اشکال دیگه ای هم که داره امکان تشخیص خودکار صفحه فعلی رو ندارد، یعنی منوی فعال را نشان نمی دهد تا توسط کدنویس برایش استایلی متفاوت نوشته شود. بلاگ بیان برای اینکار از تگ (*menu_item_selected*) استفاده می کند که کدنویس قالب براحتی می تواند برای صفحه جاری / عنوان صفحه فعال استایل متفاوتی قرار بدهد تا قابل تشخیص باشد.

<nav>
<ul>
<li><a href="/">صفحه نخست</a></li>
<li><a href="/froum">انجمن</a></li>
<li><a herf="/archive">بایگانی</a></li>
</ul>
</nav>

منظورم کدنویسی خود سیستم رزبلاگ نیستش فقط قالب پیشفرض که روی سیستم رزبلاگ هستند را گفتم.حالا خیلی عالی می شود اگه رزبلاگ هم مثل بلاگ بیان بخش منوی اصلی را بروزرسانی کند.

نظرات (۱)

  • سامان سرگلزایی
  • عالی
    پاسخ:
    ممنون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    یک برنامه نویس وب - قالب بلاگ بیان

    محمد جمال زاده هستم یک برنامه نویس وب! علاقه بسیاری زیادی به یادگرفتن فریم ورک های جدید و بخصوص فریم ورک های هایبریدی یا ( Cross Platform) دارم و از کدنویسی لذت خاصی میبرم! به هیچ وج از کدنویسی خسته نخواهم شد! فریلنسری و دور کاری را بیشتر از کار تمام وقت دوست دارم باعث میشه ایده های مختلف روبه رو بشی! کارهای متفاوت انجام بدی !

    آخرین نظرات